Ir al contenido principal

IOGA, ENTREVISTA A QUIM BUIL CASTELLS

ENTREVISTA A QUIM BUIL CASTELLS, PROFESSOR DE IOGA .

QUIN ÉS  EL TEU TREBALL COM A PROFESSOR DE IOGA?

Faig classes a diferents llocs, més o menys a cada lloc es treballa el mateix, adaptat, però als grups.

Per el que em preguntes abans de tot hauríem de definir què és el ioga? Podríem dir que ioga és una tradició antiga, un llinatge, un coneixement  que ha anat perdurant per milers d’anys que te per objectiu ajudar a autorealitzar-se com a “Esser- Humà”. Tal i com ja diu la paraula diferencia dos aspectes, és una paraula en dos:  Ésser i  Humà. Som un ésser en un cos humà, en una vida humana. De vegades ens oblidem de la part de “l’Ésser”, que seria “l’esperit” o “part espiritual” nostra, la part que ens transcendeix. De vegades  vivim molt  només des de lo humà i ens oblidem de lo altre. El ioga és un coneixement mil·lenari que ens ajuda a  recuperar i reforçar l’experiència de l’Ésser.
Ioga significa unió, tracta d’unir-nos amb l’Ésser que som. 
El ioga és tot el ventall de tècniques, coneixements, experiència de milers de persones per assolir aquesta experiència en nosaltres.

COM HO HAS APRÈS? QUINA HA SIGUT LA TEVA FORMACIÓ?
Des de fa uns 20 anys he tingut una busqueda interior i d'autocuració intensa. Això m’ha portat a tenir diferents experiències de diferents tipus i  normalment sempre en un context de búsqueda interior. Amb tot això i en aquest camí de buscador també he comes molts errors i confusions. La vida  és generosa i et don el que li demanes, i llavores m’ha portat l'accés a diferents mestres espirituals  dels que he tingut la sort de  rebre guiatge i formació de manera continua en el temps del que seria el treball interior i de l’Ésser. Amb això he sigut afortunat. Això és el que em don força per a transmetre  a les classes, ja que se que és real per la pròpia experiència i alhora corroborat per mestres verdaders i alhora per els llinatges antics.
M’he format en l’escola  del Kriya ioga de Babaji, que és una escola en origen a la Índia  d'un  llinatge antic, clar i complet,  que podem trobar  a occident, de la que he rebut  la seva ensenyança del ioga integral. Ho he rebut a través de Marshall Govindan,  un mestre auto realitzat, que ho va rebre d’un mestre auto realitzat, que ho va rebre.... 
També i cosa que m’ha servit molt és  tota la divesitat de cursos i tallers que he fet en quan a meditació, creixement personal, sanació, etc..... a part de tots els que he ajudat des de la organització a través de la meva feina en el  Centre d’Ensenyances i Creixement Personal “La Cabana” de Tarroja de Segarra, cosa que m’ha permès de veure molts diferents punts de vista en quan al treball interior. A part de totes les ensenyances que un pot rebre a partir de l’internet veient vídeos de diferents mestres espirituals o corrents.
També m’ha servit l’estudi dels llibres especialment “Un curs de miracles”, i  “Converses amb Déu “ de Donald Walsch. I també la tècnica de meditació que he seguit de “l’Ascensió dels Ishayas.
Així i com la pràctica del Tai xi i Xi Kung.

QUE APORTES A LES CLASSES O QUE FEU?
Bàsicament procuro transmetre un ioga que inclou totes les parts que es treballen en el ioga tradicional i sobretot treballant també la part espiritual de l’Ésser, que és la base del ioga. Aquí a occident sovint en moltes classes s’obliden d’aquesta part.
Per a fer això ho procuro ensenyar de la manera tradicional, que ho fan  treballant des dels diferents cossos: començant amb les postures físiques per el cos físic,  la respiració i pranayama per el cos vital, la meditació per el cos mental, els mantres per el cos intel·lectual, i lal devoció o experiència de l’Ésser per el cos espiritual. A les classes però no és fàcil sempre fer-ho tot , ja que de vegades no estem preparats i amb una hora i mitja no dona per tot. De tots maneres en les classes procuro al llarg del curs que ho anem tocant una mica tot, i si mes no, ens hi anem introduint mica en mica,  per a que l’alumne entengui de que va la cosa i pugui començar a practicar per la seva banda. Per a mi també és important  que l’alumne estigui iniciat en com funciona el ioga per a que pugui després en el seu camí  discernir el que li convé i el que no,  i que tingui unes referències de qualitat.  Això ho dic perquè per el meu recorregut he vist de tot, coses que de vegades ajuden mes a confondre que a res, a part de que ningú ens ha educat en això, i per tant  no tenim referències. Per això també m’agrada armar l’alumne de discerniment.

QUÈ ÉS EL QUE MÉS T’AGRADA  DE LES CLASSES?
EL que més m’agrada i em satisfà es que els alumnes puguin experimentar i reconèixer l’experiència de l’Ésser en ells.

PARLES MOLT DE L’ÉSSER, PERÒ QUÈ ÉS L’ÉSSER?
L’Ésser és el que jo soc en essència, el “Jo Soc”: l’origen de mi, el “jo” verdader. Quan un intenta saber qui és, primer arriba a que és un jo, un jo sóc. I quan un posa la atenció a aquest “Jo Sóc” se n’adona que  és infinit, etern, pau , amor, saviesa.... (totes les qualitats atribuïdes a Déu), i que això és la pròpia naturalesa d’un mateix. Quan un se n’adona d’això i ho experimenta  pel simple fet de posar-hi la atenció, un sent una gran benaurança, joia i pau. No hi ha sensació millor a la vida , més plena que aquesta. Un sent plenitud de ser, senzillament, pel fet de ser. Això fa que un se senti unit a si mateix i a la vida, i que descansi en algo que a un el transcendeix, és una abundància que brota d’un mateix. És una experiència, i és difícil de vegades descriure-la amb paraules. En el ioga o en els místics en dirien ”l’experiència de la Divinitat en un mateix o experiència de Déu”, a la xina en dirien el “Tao”, en la nostra ciència el “punt zero”. És algo senzill en realitat, però de vegades necessitem que algú ens hi guiï i ens en faci adonar. Aquesta és la feina del professor de ioga.
Aquesta experiència ens ajuda a superar i travessar les dualitats de la vida: salut –enfermetat, parella- no parella, a prop-lluny, be i mal, plaer- dolor, joventut- vellesa, sol-acompanyat, etc...i  ens aporta pau i felicitat.


QUÈ RECOMANES ALS ALUMNES?
Paciència i continuïtat amb un mateix  i el professor. Que si un confia, s’entrega,  te paciència i continuïtat mica en mica el professor et podrà conduir cap al ioga verdader.




Comentarios